2014-04-06

Tojásdíszítős

Sziasztok!

Arra gondoltam megmutizom Nektek, milyen stílusú tojglikba szerettem bele mostanában. :) Sorban készülnek az újabb példányok~

Igazából szükséges hozzá valami, ami nem biztos, hogy mindenkinél megtalálható (repesztőlakk), de azért megosztom veletek is az elkészítés módját. Essünk is neki! :)



Íme a szükséges anyagok listája:

tojás ( lehetőleg hungarocell vagy kifújt, a sima műanyag tojásra akrillal dolgozni bajosabb)
2 kontraszt akrilfesték
repesztőlakk
szivacsdarabok
szintetikus ecsetek (a merev sörték miatt könnyebb vele dolgozni)
mintás szalvéta / decoupage papír etc.
decoupage ragasztó és lakk (a képről sajna lemaradt)
olló
valami műanyag felület (pl. margarinos dobos tető)
vizes edényke
valami amire fixáljuk a tojást (esetemben egy hurkapálca és agy darab hungarocell :) )


Először is, én kifújt tojással dolgoztam, ezt ráapplikáltam egy hurkapálcára, alulról pedig betámasztottam egy kis Blu-tack-kel. A margarinos doboz tetejét palettaként használom, mivel a színeket szivaccsal viszem fel, hígítatlanul, a jobb fedés érdekében.






Szerintem ez a leggyorsabb módja, és nem mellesleg sokkal jobban szeretem ezt a kis göcsörtös felületet, mit az ecset hagyta csíkokat...De ahány ház...:))
Amint ezzel készen vagyunk, hagyjuk teljesen megszáradni. A Pentart, amivel én dolgoztam, elég gyorsan szárad. :)

Következő mozzanat a repedezőlakk lesz, de előtte nem árt tudni pár dolgot. Amit én vásároltam, még ezer éve, nem rendelkezett magyar címkével. Szerencsére mostanában mindenen van, de azért felhívnám pár fontosabb információra a figyelmeteket.
- Ez a fajta vízzel oldható, de az ecsetet használat után rögtön ki kell mosni! Száradás után az ecset menthetetlen.
- Alapnak elsősorban matt festéket használjunk! Ám ha mégis szeretnénk metál színű festékkel dolgozni, azt csak alaprétegként kenhetjük fel.
- A repedezőlakkot egy irányban, egyenletesen vigyük fel!
- Minden réteget hagyjunk teljesen megszáradni!

Én fentről lefele kentem, egy szélesebb szintetikus ecsettel, amit aztán rögtön vízbe is raktam.






A tojglit most tovább kell hagyni száradni. Akkor lesz jó, ha már szinte nem is ragacsos a felülete, fél órát minimum hagynunk kell. Ha valaki nagyon türelmetlen, finoman ráhajszárítózhat. :)

A kontraszt színt (nálam fehér) picit cseles felvinni. Most is a szivacsos módszerhez folyamodtam, de itt gyorsabban kell vele dolgozni. A szivacson elég festéknek kell lenni, hogy megfelelő legyen a fedés, de ha elsőre nem jön össze, gyorsan fel kell tapogatni a további festékmennyiséget, mielőtt a lakk elkezdené összehúzni.

Rögtön a felkenés után:





Pár másodpercre:





A repedezés nem lesz egyforma az egész tojás felületén, de ez nem katasztrófa. :) Ugye mondanom sem kell, mi következik? :) Hagyjuk teljesen megszáradni ezt a réteget is!


Végül én ragasztólakkot használok, két legyet egy csapásra alapon. :))



Kiválasztottam azokat a foltokat, ahol nem annyira hangsúlyos a repedés, és oda tettem fel a csokraimat.





És itt a kész tojgli!~ Kapott egy réteg lakkot az egész felületére, műbőrből pedig két kis kört vágtam ki, ami elfedi a lukakat. Akasztható ide-oda~ :))









Semmi sem kőbe vésett, kísérletezzetek!! :) Sok sikert a munkához! :)


Ohh! Azért vigyázni tessék! Nálunk minden évben van valaki, aki ledönti a barkát az asztalról...De szerencsére mindig vannak túlélők! ;)


Szép napot!

Pancsi







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése