2013-01-05

Egy kis...

...pénzszórás volt ma. Az év végére kifogytam jó pár dologból. Van pár tétel, amit nagyobb mennyiségben még mindig be kell szereznem, de egyelőre szerintem nem áll rosszul a dolog. :)

Mutizom, mit vettem. 

Tettem pár dolgot a kosaramba, amiknek ha most rögtön nem is, de a közeljövőben biztosan meglesz a helye. Vettem fekete bőrszálat, franciacsat alapot, pár csinos gyöngyöt, gyöngykupakot, szerelőpálcát, stoppert, műanyag bevonatú drótot ( valaki tudja, mi a speckó neve? :) ), medálalapot, szilikon fülivéget, akasztós füli alapot, bedugós füli alapot, csillámot, gyurmát, na meg egy kis lányos ezt-azt. 

Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de én a körömlemosókkal sokszor pórul jártam. Ez essence, szóval reménykedem. Egy kicsit flancolok, epres-passion fruit-os "illattal" vettem. A standard kiszerelésnél csak 50 Ft-tal volt drágább, annyit meg még kibírok. Amint kipróbáltam, megosztom Veletek is a tapasztalataimat. :) Most egy gél-lak van "rásütve" a körmömre. Mellette szól, hogy nem eszi le a gyurma, mint a sima lakkot. :) Néha annyira szenvedek, mert ha végre sikerül szépre kifestenem a körmeimet, akkor hirtelen elkap egy ötlet, és akkor azt rögtön csinálni is kell. Aztán volt, nincs szépen csillogó, egyenletesen festett körmök. :/
Ó, és egy Lovely szemhéjpúder is belekönyörögte magát a kosaramba. :) Nagyon régen szeretnék már egy smokey eye sminket csinálni, és ehhez fortélyokat ellesni...Eddig innkább kevesebb sikerrel... Sajnos. :D A sminkelős batyum sem áll sok mindenből. Ezen is változtatni szeretnék a közeljövőben, hiszen mégiscsak 23 leszek, lassan a sportos-kényelmest nőciesíteni kell. :)

Gyurma ügyben szomorúan végződött ez a nap. A kedvenc hobbyboltosommal megbeszéltük, hogy csütörtökre hoz, amit kértem, szóval ülök a popsimon és várok. :) 
Nem is tudom, hogy kezdődött el nálam a gyurmis őrület, de jelenleg veszett erőkkel tombol a dolog. :) Április környékén szántam el magam az első csomagok megvételére, aztán azóta lassan, de biztosan gyarapodom. :) 
Nagyon sok tutorial-on, képen, leíráson átrágtam magam, sikerült pár technikát ellesnem, de sokat kell még fejlődnöm. :)
Erről jut eszembe, hogy olvastam valamelyik gyurmis oldalon, hogy amiért a Fimo ilyen puha gyurmákat kezdett gyártani, áttértek egy másik márkára. Ami szerintem butaság, mert nagyon könnyen megoldható a probléma. Az ideális mennyiséget le kell szelni a gyurmából, szétlapogatni egy kicsit és két sima lap közé bugyolálni. Le is lehet nehezékezni, az nem árthat, de anélkül is működik a dolog. Egy éjszakát elég otthagyni, utána mindenképp meg kell nézni, átgyúrni, visszatenni, ha kell, de több napig őrizetlenül nem szabad hagyni. Amilyen aranyhal memóriám van, én egyszer ottfeledtem. Nem lett baja, csak túl kemény lett és tésztagép nélkül sajnos elég sok izommunkába került újra egyneművé nyomkodni. :/ A papír felveszi az olajat a gyurmából, így könnyítve meg az életünket. :)

Az akrilfesték ügyben viszont kétségeim vannak. Valaki használt már ilyen márkát? Mik a tapasztalatok? Bár ahogy magamat ismerem, ki fogom még ma próbálni...Jajjnekem...:D


Aztán vettem filcet is. Nem is realizálódott bennem, hogy piros/fehér/zöld színekben választottam, míg itthon ki nem pakoltam a batyumat. :D  Aztán két szalvéta, amit nem tudtam otthagyni és az a valami ott pedig zsugorfólia. Bezony. Már ki is prószáltam, de rájöttem, hogy súlyos hiányosságaim vannak vágószerszámok terén. Az éles, vékony ollót ajánlom, a kis manis olló talán jó is lenne. Hümm... De lehet, hogy ahhoz viszont a műanyag vastag? Az is benne van a pakliban, hogy aprólékos, szögletes részleteket kellett kivágnom. Hiába, ha az ember egyik Unokahúga hópihét kér, akkor hópihe lesz. Mit meg nem teszünk a családért. ;)







4 megjegyzés:

  1. Kedves Mütyürke!
    Rátaláltam a blogodra és a gyurmához szeretnék hozzászólni...szóval a Fimo az egyik legkeményebb gyurma...főleg a classic, a soft, az valamivel lágyabb...úgy hogy ne nem tudom ki írhatta, hogy a Fimo lágy!Látom van a csomagodban Cernit...no az aztán egy igazi lágy gyurma!Az én tapasztalataim azt mutatják, hogy mindenféle gyurmát érdemes pihentetni nyújtás után, mert sokkal könnyebben tudsz vele bánni, főleg nyáron, amikor meleg van! Kíváncsian várom a munkáidat!
    Üdvözlettel: mézesmama

    VálaszTörlés
  2. Kedves Mézesmama!

    Volt egy barna Fimo classic-om, amit nagyon sokáig kellett gyúrni, mire felhasználható lett. A színek többsége, amit eddig vettem, szintén elég keménynek bizonyult. Így alapjában egyetértenék, viszont a legutóbbi fehérek, amiket vásároltam, és talán egy fekete is, nagyon puhák voltak, szinte már kenhetőek. Nekem eddig a Cernittel pont ellenkezőek a tapasztalataim. Lehet attól is függ, pont melyik szériában gyártották. :)

    Köszönöm! :)

    Üdvözlettel: Mütyürke

    VálaszTörlés
  3. Nem...attól függ, mikor használod...nyáron mindegyik lágy...télen meg kemény.(persze függ hol tárolod)Egyszer én is vettem egy Cernitet...nem is tudtam elhasználni, szinte szétmorzsolódott) Visszamentem és megkérdeztem, hogyan lehetséges ez...azt mondták a nagykerben megfagyott...hi.hi.hi...Tehát függ a hőmérséklettől....én nyáron a classicot favorizálom. Van egy blog Mindent a gyurmáról....ott le van írva melyek a lágyabb és keményebb gyurmák!

    VálaszTörlés
  4. Abszolút nem ezek a tapasztalataim. A puha gyurmám most is tudom kenni. A szoba hőmérsékletével meg sosem volt gondom. :)
    Szerintem van különbség a gyárilag puha gyurma és a már kondícionált puha gyurma között.
    Én elhasználtam a barnám, és sütés után sem lett baja semminek, nem lett rosszabb a minősége, nem törött.
    Nekem az árnyalatok és persze a bolt kínálata határozza meg, hogy éppen milyet veszek. :)
    Lassan egy éve, hogy foglalkozom a süthető gyurmával, és találkoztam már puha Fimoval és kemény Cernittel is. Elhiszem, hogy vannak irányelvek, de ezek szerint kivételek is...:)

    VálaszTörlés