2013-01-30

Ígértem...

egy "Hogy készült?" -et az előző bejegyzésben. Most ezt is megejtem, kicsit bővebben is, mint terveztem, de előtte mutatok egy-két dolgot.




Megbeszéltük a megrendelővel, hogy nem rakok fel képet, míg meg nem kapják, akiknek szánta őket. Én nagyon ráültem a képekre, de ő nem tudott. :) Szóval a mutogatási engedélyt is megkaptam. :)
Ez a megrendelés egy picit feladta a leckét. Aztán egy kis kutakodás és adatgyűjtés után lassan megszülettek. A télies cicák mintájára sállal, és a tulajdonosuk keresztnevének kezdőbetűjével készültek. Büszke vagyok a farkasra és a galambra is. A medál pedig Assassin's Creed témában készült. Visszatérő dolog lesz ez, érzem. :)




Aztán készült sokszirmos rózsa füli is. Az újonnan vásárolt gyurmákból mindig csinálok egy-két rózsát. Sosem lehet tudni, mi mennyire válik majd be. Ez jó döntés volt. Fimo soft, bőrszín, 43. Ennek a párnak meg is lett rögtön a gazdája, továbbá kaptam megrendelést kisebb, bedugósra is. :)
Azt vettem észre, hogy amennyire féltem ezektől a sokszirmos változatoktól, annyira kezdek belejönni. Az elején fura volt, nem állt rá a kezem, de eljutottam oda, hogy már a szimpla szirmossal nem tudok mit kezdeni, valami hiányzik belőle...:)




Aztán itt van a én kis büszkeségem! Az első életfa medálom. :) Szerintem jól sikerült és ami a legjobb, hogy minimális anyagi befektetéssel sikerült megoldanom. Egyik vásárlós körutam alkalmával megakadt a szemem egy kupac előre csomagolt dróton. Vettem is a 0,4 mm-esből 5 métert, 200 Ft-ért. És meg is volnánk. A keret memóriadrót, ami maradt még egy előző projektből, a nagy lapos gyöngy pedig már évek óta csücsült a dobozom mélyén. :) Időügyileg nem tudom, meddig tartott, de nem vészes. Viszont az ujjbegyeim megérezték. :)  A végeredmény 7cm magas lett, ezért valószínűleg egy mellközépig érő láncot kap majd a közeljövőben. :)


És most jöjjön az, amit már említettem. Megmutatom, hogyan csináljunk epret! :)

Íme, amire szükségünk lesz:




- alufólia
- festőszalag
- gyurma
- tompa színesceruza

A technika lényege, hogy spóroljunk a gyurmával. A felhasznált anyagoknak nem fog ártani az a hőmérséklet, ami a gyurma kisütéséhez szükséges, valamint a tömbünk negyedét sem kell elhasználni egy nagyobb eperhez.
A modellezők is használják ezt a módszert. Az megépített fém vázra építik az alufólia alapot, majd erre a ragasztószalagot és csak ezután kezdenek ténylegesen gyurmát rádolgozni. :)

Akkor essünk is neki! :)

Először az alufóliából letépünk egy adagot és összegombócoljuk, összetömörítjük. Majd próbáljuk eper formájúra gyomkodni. Mondjuk ilyenre:




Aztán fogjuk a festőszalagot és egy-két rétegben bebugyoláljuk. Ez azért szükséges, mert a fólia beleragadna a gyurmába és ha esetleg valamiért szét kell szedni, akkor órákat törthetünk azzal, mire kikaparjuk a gyurmából a darabokat. Így, ni:




Most pedig jöhet a gyurma. Sajnos nincs nyújtógépem, ezért két fagyipálca közé fektetem a gyurmát, majd egy műanyag hengerrel kinyújtom. Van egy plexilapom erre a célra, de rájöttem, hogy az irattartó "bugyi" is tökéletesen megfelel. Arra kell csak figyelni, hogy egy idő után ez is ragad... de ugye van másik fele is. :)




 Aztán a gombócunkat belerakjuk, ráhajtjuk a gyurmát, oldalt összenyomkodjuk, a felesleget pedig levágjuk:




Kis kezünkkel összedolgozzuk, lehetőleg ujjlenyomat mentesre tapicskoljuk. Tadaaam:




Most már csak az a dolgunk, hogy a színesceruzánkkal megmintázzuk. A grafit nem jó, mert az összekeni a gyurmát! 
Keressünk képet, ha az segít, próbáljunk ki különböző mintákat, míg meg nem találjuk az igazit! :) A mozdulatot nem tudom körbeírni, remélem a képről sikerül lenézni. :) És igen, nekem így sikerül a legjobban, ha az asztalon van és úgy forgatom. Ha a kezemben lenne, elkenném/nyomnám a mintát. :)





Voilá! 




És itt van a múltkori sütött, lakkozott verzió is:





Este nagyon bennem volt a lendület, szóval fázisfotóztam valami mást is. :) Mutassam? Mutatom! :)

Amire szükségünk lesz:




- szilikon
- ragasztópisztoly
- befőttes üveg
- hungarocell gömb fele
- habcső
- az előre elkészült gyurmagyümik 

Ki hallotta már azt a szót, hogy 'decoden'? Ennek a technikának a lényege, hogy egy felületet szilikon ( ami a tejszínhab szerepét tölti be) és mondjuk gyurmából készült apróságok felhasználásával feldíszítünk. 

Erra alapoztam a következő ügyködésemet. :) 

Kezdjük azzal, hogy a befőttes üveg tetejére ráfixáljuk a hungarocell félgömböt: 




Nem kell kétségbe esni, ha nem egyezik az átmérő. Ezzel a lépéssel is inkább csak az anyagspórolás a cél. A szilikont egy darabig kenegethetné az ember lánya, mire ez a kupola forma összejön. :)

Én a következő lépést megcifráztam, mivel úgy gondoltam, ha már piros bogyós gyümölcsök, akkor legyen rózsaszínes a krém.




Minimális mennyiségű akrilfesték is elég. De ez is ízlés dolga. :)  Ezzel a fagyis pálcikával tökéletesen fel is tudjuk kenni a "krémünket" a kupolára. 




Attól függően, hogy milyen szilikont vettünk, más és más a bőrösödési idő. Viszonylag gyorsan kell vele dolgozni, de nem baj, ha egy kicsit köt már. Szerintem ez is hozzáad a krémes kinézethez. :)

Aztán fogjuk a habcsőnket (amire már Anyukánknak nincs szüksége! :) ) és rápreparáljuk a szilikonra. Nekem abban a szerencsés helyzetben van részen, hogy bár mindkettő tekerős, van pár méretnyi különbség köztük. Ezért a szilikon nyilását körbetekerem Blu Tack-kel és rányomom a habcsőt. Elég fixen tart a dolog. :)

Ezzel nyomunk egy adagot a kupolánk tetejére ( ízlés szerint mintázzuk ), és beletűzzük a beletűznivalót. :) 






Aztán hátradőlhetünk gyönyörködni, mert elkészült a cupcake-ünk teteje. :)




Simán az üveggel még kicsit esetlen ugyan az összhatás, de nem kevésbé guszta! :)))




Egyelőre nálam így pihen, várva az ötletre, hogy hogyan lenne a legjobb a popsiját is bebugyolálni. 




Aranyos dísze lehet az asztalnak. Tarthatunk benne irodaszereket ( gemkapocs, rotringhegy ), de dugiédesség tárolására is alkalmas! :)))

Remélem hasznos volt ez a mai, maratoni bejegyzésem! :) Jó ügyködést! :) Ha valamit kipróbáltok, kérek majd képeket az eredményről! ;)

Minden jót!

Mütyürke <3

5 megjegyzés:

  1. Okés, ezekkel a tutorialokkal hivatalosan is a kedvenc bloggeremmé váltál!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg? :D

      Köszönöm! :)

      Akkor érthető volt minden? Szívesen fogadok ám tanácsokat! :)

      Törlés
  2. Szia!

    A játék ügyében írtam Neked üzenetet a facebookon az imént, remélem, megkaptad. Nagyon köszönöm a lehetőséget, és nagyon szép dolgokat készítesz, gratulálok hozzá! :)
    További szép napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Igen, megkaptam, írtam is most vissza.

      Igazán nincs mit! :)

      Ohh, köszönöm! :)

      Szép napot holnapra! :)

      Törlés
  3. Szia!
    Van egy meglepim neked!
    http://raindropsinsunshine.blogspot.hu/2013/07/engem-is-megtalalt-liebster-blog-award.html

    VálaszTörlés